Каталог файлів
Головна » Файли » Методичні посібники » Інтелектуальні ігри |
[ Викачати з сервера (2.54 Mb) · Скріншот ] | 18.08.2016, 18:57 |
В Україні з’явились нові тенденції щодо розвитку освіти на сучасному етапі. Держава потребує творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадян. Тому центром концепції розвитку навчальних закладів позашкільної освіти є творча особистість, робота із здібними та обдарованими дітьми, які вирізняються насамперед високим інтелектом, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання та навчання. За даними психологів, яскрава обдарованість у більшості випадків виявляється не раніше, ніж у віці 13 – 14 років. Тому заклади позашкільної освіти повинні скеровувати свою діяльність на перспективу: забезпечувати роботу дітей не лише у гуртках художнього та прикладного спрямування, де діти працюють над розвитком своїх практичних вмінь і навичок, а й на розвиток інтелектуальних, лідерських та організаторських здібностей і обдарувань. Особистість людини формується під впливом умов життя і виховання. У різних дітей життєвий і виховний вплив надходить з різних джерел і падає в різний ґрунт, тому й має різні результати. Ми знаємо, що формування особистості успішно здійснюється в процесі практичної діяльності. Отже ця діяльність повинна бути так організована, щоб учень виступав її суб’єктом: чим активніша дитина в діяльності, тим більший вплив цієї діяльності на неї. У підлітковому віці діти найбільше схильні до об’єднань за інтересами, до діяльності, яка має більш нерегламентований характер. Тому в такому віці для дітей більше підійде робота у гуртковому об’єднанні. Відвідування гуртка не може бути обов’язковим. Проте гурток має свій актив, навколо якого гуртуються ті, хто проводять у гуртку стільки часу, скільки можуть. За тематичною спрямованістю інтелектуальний гурток „Юний ерудит” можна віднести до світоглядного гуртка і частково культурологічного. Одним із завдань інтелектуального гуртка є забезпечення практичної спрямованості змісту освіти, саморозвиток і самовизначення здібних та інтелектуально обдарованих дітей. Метою є виявлення та розвиток інтелектуальної обдарованості , розширення світогляду та академічних знань учнів, формування світоглядних цінностей, навичок самоосвіти; розвиток організаторської та лідерської обдарованості у старших підлітків та молоді; виховання морально-вольових якостей; організація альтернативних форм проведення змістовного дозвілля. Гурток дає можливість провести підліткам та молоді пробу сил в інтелектуальній діяльності, задовольнити свої інтереси, виявити свої здібності та нахили. У гуртку діти під педагогічним керівництвом вивчають основні засади і виробляють навички самоосвіти, тут же знаходять їм застосування. У природному ще ігровому середовищі розвивають інтелект, одночасно вчаться співпрацювати в команді, спілкуватися, засвоюють основні морально-етичні норми і загальнолюдські цінності. Цьому також сприяє інтелектуальна творчість, яка передбачає зв’язок з життям, активну діяльність всіх членів гуртка, освоєння проектних технологій. | |
Переглядів: 1229 | Завантажень: 38 | |
Всього коментарів: 0 | |